אורה ושמחה • איך מתכוננים ארגוני החסד לפורים?

    שמואל וייס No Comments on אורה ושמחה • איך מתכוננים ארגוני החסד לפורים?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארגוני החסד הפועלים בתחומי הרפואה והבריאות, שמים דגש מיוחד על מסיבות, וימי כיף, מתוך הבנה ¬- כי פעילות זו מלבד עצם השמחה והעידוד הישירה לחולים ובני משפחותיהם, בשעות הפעילות, נותנים המסיבות ויתר הפעילויות, כוחות גם להמשך ההתמודדות עם המחלות הקשות והטיפולים המורכבים, ומהווים גם מעין צידה לדרך. חולים שזוכים לקבלת עידוד ותמיכה ובמיוחד מסיבות וקייטנות נופש, סיכוייהם להחלה משתפרים משמעותית, גם כשמדובר בחולים קשים וסופניים.

    אם בכל ימות השנה מדובר באתגר לוגיסטי מורכב הדורש משאבים והכנה מדוקדקת, אתגר מיוחד ניצב בפני ארגוני החסד לקראת כל חג וחג, ובמיוחד לקראת חג כמו חג הפורים, להסיח את החולים ומשפחותיהם מסבלם וייסוריהם, ולסחוף אף אותם אל אווירת ושמחת החג, עד שגם הם יחושו חיבור ושייכות עם שמחת החג.

    בארגון רפואה וחיים, קיימו במוצאי שבת האחרונה, מסיבת פורים מיוחדת עבור הנערים אותם מלווה הארגון, במהלך המסיבה, נערך טקס בר-מצווה לאחד מהילדים, באירוע השתתף הרה"ר לירושלים הגרש"מ עמר שליט"א שעודד ובירך את המשתתפים, למסיבה קדמה שבת מיוחדת עבור יקירי הארגון שאף השתתפו במסיבת הפורים, במהלך ימים אלו, עורכים בארגון סבב מסיבות פורים, בקרב בתי החולים והמחלקות, בהם החולים רתוקים למיטותיהם.

    לעומת זאת בארגון עזר מציון, מתמקדים, כבכל ימות השנה, בכל העזרה השוטפת לה נזקקים החולים, אם זה בהבאת ושינוע חולים ונכים לקריאות המגילה הציבוריות, ואם זה בשיגור בעל-קורא לקריאת מגילה מיוחדת עבור חולים הנצרכים לכך. זאת במקביל לחלוקת אלפי סעודות שבת וחג בימי הפורים, שמשודרגות מעבר למנות האוכל הרגילות מחולקות בכל ימות השנה.

    בארגון עזרת אחים, לא מסתפקים רק במסיבות פורים ובחלוקת אש"ל לחולים, אלא עוסקים גם בהסברת ומניעת האסון הבא, כאשר בארגון בשיתו"פ עם ארגון איחוד הצלה וקרן יוסף, מובילים בשנים האחרונות, קמפיין מיוחד ונרחב בשפה העברית ובמקביל גם בשפה האנגלית, תחת הסלוגן 'לא מנפצים את הפורים', נגד השימוש המסוכן בנפצים, חזיזים, ודינמיות, שהובילו בעבר רח"ל, לכוויות קשות, קטיעת אצבעות, ולעיוורון. בעזרת אחים, מבהירים, כי תוצאות הקמפיינים בשנים האחרונות ניכרות היטב בירידה משמעותית בהיקפי הכוויות והפציעות. במסגרת הקמפיין, נתלים שלטי חוצות, ונמסרים הרצאות מיוחדות, במוסדות הלימוד, במקביל לפרסום נרחב בעיתונות המקומית, ואף יחולקו פרסים וייערכו הגרלות בקרב הילדים, שמקבלים על עצמם להימנע מהתעסקות עם נפצים ודינמיות.

    במקביל, פורסמה קריאה משותפת, שזוכה לגיבוי נחרץ מקרב רבנים ופוסקי הלכה של משטרת בית שמש, איחוד הצלה, קרן יוסף, ע"י הארגון, לפנות למשטרת ישראל, ולדווח על המתעסקים עם חומרים מסוכנים אלו, ע"מ למנוע אסונות. (הערת המערכת: הדבר נכון לבית שמש ונכון גם לכל הארץ. )

    עזרת אחים 2

    רפואה וחיים 1



    0 תגובות